Léčba rázovou vlnou (RSW)

Jedná se o akustickou vlnu vznikající při pohybu elektromagneticky urychleného balistického projektilu v aplikátoru přístroje. Kinetická energie je přenášena z hlavice aplikátoru přiloženého ke kůži natřené vodivým gelem radiálně skrze měkké tkáně do místa postižení. Přístroj Storz MP 100 patří k nejúčinnějším a nejmodernějším (pořízen po dobrých zkušenostech s naším druhým přístrojem enPulse firmy Zimmer). Od ultrazvuku se liší svou extrémně velkou amplitudou tlaku.

Aplikace akustických vln vytváří ve šlachách a kostech kapilární mikrotrhliny, které postupně vedou k růstu a remodelaci nových cév. Dochází tak ke zlepšení prokrvení a okysličení, což vede k regeneraci poškozené tkáně. U chronických zánětů spojených s trvalou bolestí rázová vlna podporuje na úrovni imunitního systému uvolnění prozánětlivých chemických látek, které napomáhají k obnově hojivého a regeneračního procesu. Dále se podílí novotvorbě kolagenu, který zkvalitňuje struktury šlach a dodává šlachám formou nově tvořených vláken dostatečnou pevnost. Velmi zajímavou schopností přístroje je rozpouštění usazenin vápníku ve svalových úponech.

Indikace:

• Bolesti paty - ostruha patní kosti, zánět fascie chodidla (calcar calcanei, fasciitis plantaris)
  • Bolesti Achillovy šlachy (tendinitidy, peritindinitidy, entezopatie)
  • Bolesti kolena v okolí kolena- hrotu čéšky a vazu pod čéškou ( sy.skokanského kolena)
  • Bolesti třísel  (entezopatie adduktorů)
  • Bolesti v okolí kyčlí - trochanterická tendinitida a bursitida
  • Bolesti úponů pod horní vnější hanou pánve
  • Bolesti ramene - úponové (entezopatie a tendinitidy supraspinatu, burzitidy)
  • Omezení hybnosti ramenního kloubu i v důsledku kalcifikace
  • Bolesti lokte - tenisový loket (epikondylitidy)
  • Bolesti zad -  svalové spouštěcí body
  • Syndrom karpálního tunelu

Kontraindikace:

• u dětí v období růstu
  • poruchy srážení krve / užívání antikoagulancií
  • nádorové onemocnění v aktivním stádiu
  • polyneuropatie při cukrovce
  • akutní záněty, hnisavá ložiska v oblasti aplikace
  • léčba kortikoidy v období 6 týdnů před první léčbou rázovou vlnou
  • těhotenství – neaplikovat v okolí plodu

Aplikace:   Ošetření rázovou vlnou trvá 10 minut a vyžaduje nejčastěji 5 sezení v intervalu 4-7 dnů v kombinci s bezplatným ošetřením masážním přístrojem V-actor(součástí MP-100). Většina pacientů po aplikaci pocítí úlevu od bolesti. Po návratu tkání do normálního stavu dochází s úlevou od bolestí k obnovením funkce postižených struktur. Aplikaci rázové vlny zdravotní pojišťovny nehradí.

Přístroj: Radiální rázová vlna Storz Medical MasterPuls MP 100 Ultra + V-actor

Link: https://www.storzmedical.com/disciplines/orthopaedics/product-overview/masterpuls-ultra-line.html

V-actor 1